معرفی کتاب روابط فردی و سازمانی- مترجم دکتر ماکان آریا پارسا
یکی از بخشهای مهم در هر سازمان و مجموعهای روابط فردی و سازمانی است، از همین رو کتابهای متعددی در این زمینه نوشته شده است، یکی از کتابهای موفق که جوانب مختلفی را در نظر گرفته و به طور کامل به معرفی این بخش پرداخته است، کتاب روابط فردی و سازمانی به ترجمه ماکان آریا پارسا است. در ادامه این کتاب را به طور کامل معرفی کردهایم، تا مطمئن شوید انتخاب درستی خواهید داشت.
اهمیت روابط فردی و سازمانی
امروزه سازمانها به طور مرتب تغییرات پیچیدهای را برای استفاده از فرصتها و مقابله با چالشها معرفی میکنند. چنین تغییراتی ممکن است شامل اتخاذ استراتژیهای جدید، بهبود فرآیندهای عملیاتی یا پیادهسازی پلتفرمهای فناوری جدید باشد.
صرف نظر از نوع، بسیاری از تغییرات سازمانی بر روشهای انجام کارهای روزمره افراد تأثیر میگذارد. از آنجا که موفقیت تغییرات سازمانی به مشارکت افراد، پذیرش و استفاده از آنها بستگی دارد، ما باید تغییرات را در هر دو سطح فردی و سازمانی به طور همزمان مدیریت کنیم.
اینجا است که اهمیت روابط فردی و سازمانی به خوبی آشکار میشود. اما اگر قرار باشد برای انتخاب بهترین روش مدیریت روابط بین فرد و سازمان خودمان به دنبال کسب تجربه باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.
تجربه مدیران و شرکتهای موفق بهترین گزینه برای هدایت و رسیدگی به این بخش از شرکت و سازمان شما خواهد بود. کتاب روابط فردی و سازمانی ترجمه دکتر ماکان آریا پارسا یکی از موفقترین و بهترین پیشنهادها برای درک و کنترل روابط فردی و سازمانی است. دکتر میثم شکری ساز که شما آن را به نام ماکان آریا پارسا میشناسید، به دلیل کامل و همه جانبه بودن این کتاب از خوانندگان میخواهد که با دقت به جزئیات تمامی سرفصلهای مختلف این کتاب را مطالعه کنید.
مزایا و برتری کتاب روابط فرد و سازمان ترجمه دکتر ماکان آریا پارسا
این کتاب به ترجمه دکتر ماکان آریا پارسا به صورت همه جانبه به بررسی بخشهای مختلف روابط افراد با سازمان و مشکلات موجود در این بین پرداخته است. این کتاب با ایجاد دیدگاه کلی و جامع، دنیای جدید را برای مدیران و کارکنان سازمانها قابل لمس خواهد کرد. تمام بخشهای این کتاب با اصول علمی و اجتماعی جدید به بهبود روابط فرد و سازمان پرداخته است. البته ترجمه روان دکتر ماکان آریا پارسا میتواند درک این مسئله را راحتتر کند.
از اصلیترین هدف این کتاب بهبود روابط یک سازمان با کارمندان به جهت آرامش کارمندان و البته رضایت سازمان و مدیران است، که با اطمینان میتوان گفت به هدف خود نیز رسیده است.
موضوعات و سرفصل کتاب روابط فرد و سازمان
این کتاب در 12 فصل و 414 صفحه نوشته و چاپ شده و دارای سرفصلهای زیر است:
- ارتباط و کاربردها
- مدیریت تعارض، سبکهای پیشنهادی و دیدگاهها درباره مدیریت تعارض
- مدیریت تأثیرگذاری (تصویرسازی) و راهکارهایی برای بهبود ادراک
- مدیریت احساسات (ادراک و جنسیت)
- آزار جنسی، خشونت در محل کار، نابرابری در محل کار
- هوش چندگانه (معنوی، احساسی، فرهنگی و.)
- هویت سازمانی
- رهبر
- فرهنگ سازمانی
- وظایف اجتماعی سازمان
- مدیریت تنوع
- پیامدهای منفی و کارکردهای آن در سازمان
سرفصلهای این کتاب تمامی زوایای مهم در ارتباط یک سازمان با افراد را پوشش داده و تقریبا تمام مشکلات را در نظر گرفته، همین موضوع این کتاب را به یکی از کاملترین کتابهای روابط سازمانی تبدیل شده است.
فصل اول کتاب با بررسی انواع ارتباط، الگوهای موجود و اهمیت این مسائل و روابط، زیرساخت دقیقی برای کل کتاب ایجاد کرده است و یک دیدگاه کلی برای مخاطب ایجاد میکند.
موضوعات مورد بررسی هر بخش کتاب روابط فرد و سازمان
در معرفی این کتاب مدیران موفق را شطرنجبازهای قهار معرفی کرده که به درستی میدانند هر کارمند از دیگری متفاوت بوده و برای رسیدن به موفقیت و قرارگیری در مسیر درست باید از هر فرد در جایگاه مناسب استفاده کرد.
توانایی و خصوصیات هر فرد خاص بوده و باید از هر مهارت در جایگاه درست استفاده شود. این کتاب با ایجاد یک دید نوین در دنیای بزرگ و متنوع کسب و کار و بررسی مواد گوناگون در فصول مجزا به بهبود کلی روابط افراد با سازمان نوشته شده است
مدیریت تعارض، سبکهای پیشنهادی و دیدگاهها درباره مدیریت تعارض
مدیریت تعارض روند شناسایی و تشخیص و یافتن راهکاری برای حل صحیح تعارض در بین افراد و گروههای مختلف است؛ حتی گاهی از این موضوع میتوان به سود سازمان استفاده کرد. در این فصل از کتاب به بررسی انواع تعارض و شناسایی و حل آن پرداخته شده است.
مدیریت تأثیرگذاری (تصویرسازی) و راهکارهایی برای بهبود ادراک
تصویرسازی یک استعداد و توانایی بزرگ است که در بخشهای مختلف سازمان کارایی دارد. در این فصل اهمیت تصویرسازی ذهنی در سازمان توضیح داده میشود.
مدیریت احساسات (ادراک و جنسیت)
این فصل به مهمترین مسئله سازمانی و روشهای تشخیص و حل مشکلات مربوط به این مسئله توسط مدیران پرداخته است.
آزار جنسی، خشونت در محل کار، نابرابری در محل کار
مسئلهای که هم برای مدیران و هم افراد بسیار مهم بوده و میتواند در روند کلی سازمان تاثیر داشته باشد؛ در این بخش به طور کامل و کارآمد بررسی شده است.
هوش چندگانه (معنوی، احساسی، فرهنگی و…)
اهمیت هوش چندگانه در پیشرفت و موفقیت هر سازمانی در این فصل از کتاب روابط فردی و سازمانی منتشر شده از پارس پندار نهاد به طور کامل معرفی شده است.
هویت سازمانی
بررسی هویت یک سازمان و افراد مشغول در آن به عنوان یک اصل مهم در هر سازمانی است که این بخش به آن اختصاص داده شده است.
رهبر
به عنوان یک راهنمای بزرگ برای مدیران تازه کار و در حال پیشرفت این فصل به بررسی رهبری به عنوان یک استعداد نفوذ در افراد نوشته شده است.
فرهنگ سازمانی
فرهنگ بخش مهم و جدانشدنی از هر سازمان است که باید برای پیشرفت و رقابت در سطح کشوری و بین المللی به طور صحیح در سازمان استفاده و تزریق شود. این فصل دقیقاً به این موضوع پرداخته است.
وظایف اجتماعی سازمان
هر سازمانی جدا از وظایفی که برای خود مشخص میکند یک مسئولیت و وظیفه اجتماعی دارد که نباید از آن غافل شود، این فصل از کتاب روابط فردی و سازمانی ترجمه دکتر ماکان آریا پارسا به شناخت و رسیدگی به این موضوع اختصاص داده شده است.
مدیریت تنوع
مهمترین بخش هر سازمان رسیدگی و ایجاد هماهنگی با وجود تمام تنوعهای نژادی، جنسیت، سن، تحصیلات و… است.
پیامدهای منفی و کارکردهای آن در سازمان
تمام پیامدهای منفی و کارکردهای سازمان باید در هر بخش رسیدگی شود تا به مشکل بحرانی تبدیل نشود.
سوالات متداول:
1. کتاب روابط فردی و سازمانی برای چه افرادی توصیه میشود؟
هدف اصلی این کتاب مدیران و صاحبان کسب و کار است تا بتوانند محیطی مناسب و سالم ایجاد کنند، اما برای کارمندان نیز توصیه میشود.
2. کتاب روابط فردی و سازمانی در ایران نیز کارایی دارد؟
بله این کتاب به صورت همه جانبه جدا از تفاوتهای فرهنگی به بررسی این موضوع پرداخته است. بدون شک ترجمه دکتر ماکان آریا پارسا نیز تاثیر بیشتری بر این موضوع داشته است.
3. مسئولیت جوابگویی به مسائل اجتماعی مربوط به کدام بخش از روابط افراد و سازمان است؟
بخش وظایف اجتماعی سازمان