معرفی سایت و اپلیکیشن

چگونه برای وکالت تبلیغ کنیم؟ (جذب موکل بیشتر)

  • حوزه وکالت مانند هر حوزه و سازمان دیگری به مهارت و استراتژی هایی برای بازاریابی نیاز دارد؛ زیرا طبق آمار بسیاری از وکلا که تجربه و مهارت بالایی دارند، در جذب موکل با مشکل مواجه هستند و نمی توانند تعداد پرونده های خود را افزایش دهند؛ از همین رو این افراد معمولا به دنبالی راهی برای جذب موکل بیشتر هستند. اما به راستی چگونه برای وکالت تبلیغ کنیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا با جدیدترین و کاربردی ترین روش های تبلیغاتی آشنا شوید.

    انواع روش های بازاریابی برای وکلا

    پیش از آنکه روش های بازاریابی برای وکلا را بررسی کنیم، می خواهیم آماری را در اختیار شما قرار دهیم. در ایران به ازای هر صد هزار نفر، 76 وکیل وجود دارد و به ازای هر ده هزار پرونده، 41 وکیل وجود دارد. این در حالی است که در دنیا، به ازای هر ده هزار پرونده، 195 وکیل آماده به خدمت می باشد.

    بنابراین طبق این آمار، باید گفت که در کشور ما تعداد وکلا و مشاورین حقوقی کمتر از نیاز است. بنابراین وکلا می توانند با یک استراتژی درست، جذب موکل بیشتر را به بهترین شکل انجام دهند و از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. حال در ادامه همراه ما باشید تا با انواع روش های بازاریابی برای وکلا آشنا شوید!

    برندسازی انجام دهید

    امروزه بسیاری از افراد بعد از شنیدن نام یک فرد به عنوان فرد موفق در یک حوزه، اولین کاری که انجام می دهند، جستجو نام آن شخص در اینترنت و فضای مجازی است تا متوجه سابقه و مهارت شخص شوند. از همین رو توصیه می شود اولین قدم که برای تبلیغ انجام می دهید، برندسازی با نام خودتان باشد. البته شیوه برندسازی نیز بسیار اهمیت دارد و شما باید این کار را به نحوه ای انجام دهید که افراد به شما اعتماد کنند و رسیدگی به پرونده را به شما بسپارند.

    برای آنکه برندسازی به بهترین شکل ممکن انجام شود، توصیه می شود یک شعار را برای خود و کارتان انتخاب کنید. برای مثال وکلا تا به حال از شعارهایی چون اعتقاد به برابری، عدالت، جلوگیری از پایمال شدن عدالت و … استفاده کرده اند و با شعارهای انتخابی شناخته شده اند. برای مثال اگر قرار است به عنوان وکیل شیراز تبلیغات انجام دهید، باید در ابتدا یک شعار اختصاصی برای خود انتخاب کنید و با آن برندسازی انجام دهید. البته تکنیک های دیگری برای برندسازی وجود دارد که می توانید با یک جستجو ساده آن ها را شناسایی کنید.

    برندسازی انجام دهید

    جذب موکل از طریق فضای مجازی

    امروزه فضای مجازی یکی از محبوب ترین فضاهای اجتماعی است که کاربران زیادی در آن مشغول به فعالیت می باشند. از همین رو شما می توانید به عنوان یک وکیل از این فضا برای بیشتر دیده شدن کمک بگیرید. اینستاگرام و لینکدین دو تا از محبوب ترین شبکه های اجتماعی به شمار می آیند که می توانند در مدت زمان کوتاه به شناخته شدن شما کمک کنند. در این دو پلتفرم به خوبی تولیدمحتوا انجام دهید و در رابطه با حوزه های کاری و فعالیتی که دارید صحبت کنید.

    برای مثال اگر مشغول به فعالیت به عنوان بهترین وکیل کیفری در شیراز هستید، باید در رابطه با موضوعات کیفری صحبت کنید و اطلاعاتی در این باره در اختیار افراد و مخاطبان خود قرار دهید. این کار کمک می کند که افراد با مشکلات حقوقی کیفری آشنا شوند و برای حل آن ها به سراغ شما که یک وکیل کیفری هستید بیایند.

    فراموش نکنید که تولیدمحتوا یکی از کم هزینه ترین و موثرترین روش های جذب موکل است. تولید محتوای ویدیویی نیز یکی از روش های تاثیرگذار برای بازارایابی در حوزه وکالت می باشد که به جذب موکل بیشتر کمک می کند.

    راه اندازی یک وب سایت برای خود وکیل

    امروزه بسیاری از کسب و کارها برای دیده شدن به فکر راه اندازی یک وب سایت شخصی می افتند. در وب سایت خودتان می توانید محتوای متنی، ویدیویی و … را انجام دهید. این ویژگی ها به دیده شدن شما کمک می کنند و دست شما را برای تبلیغات بازتر است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت و بالا آوردن آن در نتایج گوگل کار ساده ای نیست و شما باید هزینه هایی را برای این موارد بپردازید.

    از طرف دیگر باید به این مورد اشاره داشته باشیم که پروسه بالا آمدن یک سایت و به اصطلاح سئو شدن آن بین 6 تا 12 ماه طول می کشد. بنابراین اگر فکر می کنید می توانید این مدت زمان برای تبلیغ صبر کنید، به سراغ یک طراح سایت بروید و از او بخواهید سایت شخصی شما را راه اندازی کند.

    در وبلاگ ها محتوا انتشار دهید

    راه اندازی وبلاگ یکی از روش های ساده برای انجام تبلیغات است، به طوری که شما می توانید وبلاگ خود را همانند یک سایت راه اندازی کنید و در آن محتوا انتشار دهید. محتواهایی که در وبلاگ انتشار می دهید، باید کیفیت لازم را داشته باشند تا بتوانید بازاریابی وکیل را در آن به بهترین شکل انجام دهید. شاید فکر کنید این روش بازدهی بالایی ندارد، اما طبق آمار 43 درصد از وکلا به واسطه محتواهایی که منتشر می کنند، توانسته اند موکلین بسیاری جذب کنند.

    راه اندازی یک وب سایت برای خود وکیل

    تهیه اشتراک از وب سایت های فعال در حوزه معرفی وکیل

    امروزه وب سایت های بسیاری وجود دارند که اعتبار و قدرت بالایی در زمینه معرفی وکیل دارند. شما می توانید به عنوان یک وکیل خوب و حرفه ای، تبلیغاتی که می خواهید را در این وب سایت ها انجام دهید. برای مثال اگر وکیل ملکی هستید، می توانید یک جایگاه از بهترین وکیل ملکی در شیراز تهیه کنید تا کاربران نام شما را به عنوان یک وکیل خوب و حرفه ای مشاهده کنند و پرونده خود را به شما بسپارند. این روش تبلیغ یکی از بهترین و موثرترین روش ها است که می توانید به راحتی از طریق آن شناخته شوید.

    سایت وکیل از ما یکی از سایت های فعال در این حوزه است که بهترین ها را در هر حوزه و هر منطقه به شما معرفی می کند؛ بنابراین می توانید از طریق این سایت خود را به عنوان یک وکیل خوب و حرفه ای معرفی کنید تا افرادی که به کمک نیاز دارند با شما آشنا شوند.

    کلام آخر

    همانطور که مطالعه کردید، روش های مختلفی برای بازاریابی وکلا وجود دارد که در این مقاله به بررسی تمامی آن ها پرداختیم. حال شما باید شرایط خودتان را بسنجید و براساس موقعیتی که دارید، یکی از روش های تبلیغی را انتخاب کنید. فراموش نکنید که بهترین وکلا نیز به تبلیغ نیاز دارند تا شناخته شوند و پرونده های زیادی دریافت کنند!

    منبع: vakilazma.com

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − ده =

    دکمه بازگشت به بالا